tirsdag 4. januar 2011

Den store planen for 2011

Den skulle begynne i går og vare, men hittil har jeg vært alt annet enn flink :p

Den store planen går altså ut på å endre livsstil så jeg får gått ned i vekt.
Jeg skulle starte igår, og første store skrittet var å gjennomføre dagen uten brus (les; cola) og andre søtsaker.
Lettere sagt enn gjort... Var jo litt flink, men drakk brus og spiste krydderkake...
Så kom dagen idag, og jeg var flink helt til ungene la seg... *sukk*
Da ble det litt mer krydderkake, en boxcola og bittelitt potetgull.

Hmm... egentlig har jeg vært litt flink likevel da... siden jeg pleier omtrent å starte dagen med cola, og alltid tar en "dessert" etter hvert måltid...
Vel, jeg SKAL ned i vekt!
JEg må bare bruke tid på det. Og i mellomtida får jeg ikke lov å kjøpe meg noen nye klær! Får bare holde meg unna de butikkene...

3 kommentarer:

  1. Masse lykke til med vekttap. Når du først har klart deg uten colaen en stund så går det bra. Colaen er det verste. Men så på. Dette klarer du.

    SvarSlett
  2. Hei!:)
    Lykke til med livsstilsendringen Andrea!
    Du klarer det nok skal du se.
    Jeg startet godtelov i slutten av juni ifjor og holdt meg unna snop til midten av desember - gikk helt fint, men jeg kan love deg at første uka var hard. Året før var jeg også et halvt år uten godteri (da helt uten brus også), så når jeg klarer det, kan ALLE klare det!:))
    Du må bare ville det med hele deg:)
    Å gå en times tur 3-4 ganger i uka vil også gjøre underverker med vekta.
    Til mandag er det på an igjen her også, nytter ikke nå så lenge huset er fullt av julegodter og julebrus. Men når det er borte og jeg har hatt noen dager uten brus og snop vet jeg at det ikke gjør meg noe om de andre koser seg i helga:)) Så stå på!
    *Klem fra Inger*

    SvarSlett
  3. Tusen takk begge to :)
    Jeg skal nok klare det, ja!
    Bare jeg kommer over den værste kneika, så går det nok.

    SvarSlett