fredag 21. januar 2011

Ja... har jo ikke akkurat vært ille flink bloggskriver da...
vel, vel. Bedre sent enn aldri, er det ikke det man sier?

Så, hva har skjedd siden 4.januar;
7. - 9.januar hadde jeg min første barnefrie helg i år. Den var nesten fullstendig tom for planer. Den eneste planen var å montere 2 stk billy bokhyller med glassdører til mine elskede bøker, som min kjære far hadde kjøpt på ikea for meg:)
Møbler i løsvekt er ikke helt min sterke side, så jeg måtte få noen andre til å gjøre den jobben for meg.
Jeg hadde iløpet av uka kjøpt meg kjelesett (hadde bare 3 stk, så det var på sin plass), ny uplight lampe til stua og DE lekre lysestakene (som selvfølgelig var lilla)
Lampa var jo også i løsvekt... vi skal kanskje være glad de ikke tar hekto eller kilo pris *ler* Disse bokhyllene var svintunge å bære opp hvertfall!


Disse sto og ropte på meg i butikken *kjøp meg kjøp meg må ha må ha*

Det endte med at Linde og jeg tok monteringen av bokskapene, som jeg liker å kalle dem, på søndag.


Ble det ikke fint?

Pappa fiksa lampa, samt skrudde skapene fast i veggen på mandagen.
Så kom årets første "hyggelige" beskjed; leiligheten skal selges.
Jada, nok en flytting! Har bodd her i 4 mnd, og regner med vi flytter igjen før sommeren *sukk* Noe skikkelig forbanna **** !!
Gjett om jeg gleder meg til jeg kan kjøpe min EGEN bolig!!!
Synd det er så lenge til da, men satser på at tida går fort.
Anine var veeldig fornøyd med å få sine aller første leselekser. Ho leste den på null komme niks uten problemer, og kunne stolt meddele at læreren skulle gi henne vanskeligere leselekser.

Helgen etter kom Sondre for første gang i år.
Haakon ble med faren på gradering lørdag 15.1. og han klarte å få en gul stripe på beltet sitt *stolt mamma*
Jeg var ikke der å så denne gangen, det passa ikke sånn. Får håpe jeg får blitt med en annen gang. Han sikter allerede mot svart belte, så da er det mange graderinger igjen hehe

Mandag denne uka besøkte jeg først Renate, også Linde. (trenger jeg si jeg hadde barnefri...)
Tirsdag var det samtale i barnehagen ang Thea og skolestart.
Tirsdag 25.1. skal ho skrives inn på skolen og få fadder.
Ho gleder seg som bare det! Vi har nedtelling og greier :)

Jeg har fått lånt meg historie bok på biblioteket, så nå er det bare å sette igang å lese til denne eksamen jeg skal ta på nytt. Gruer med allerede, siden den er muntlig *grøss* Men håper jeg får litt bedre karakter da, så øker jeg mulighetene for å komme inn på studiet i år... tvitvi
Jeg må huske å ta med oppmeldingskjemaet å få levert det til uka... Blir spennende å se om jeg finner fram på denne skolen da... Den har vokst betraktelig siden jeg gikk der i forrige årtusen!

Denne helga skulle jeg jo hatt barnefri, men x jobber natta hele helga.
Så jeg har lagt opp til en skikkelig kosehelg med dessert og godter, samt taco :)
For neste uke har jeg barnefri fra mandag til fredag..*savne*
Jeg skal selvfølgelig være med Thea på skolen på tirsdag da, og da treffer jeg sikkert Haakon og Anine også.

Thea ligger rett ut på sofaen med feber da, stakar
Får håpe ho sover godt i natt, også tar vi det med ro i helga, så blir ho frisk og rask igjen plutselig.

God helg alle sammen!

1 kommentar:

  1. hei.
    jippi,jeg fant deg...trur vi har mye å snakke om.
    hvis du vil skrive til meg, skriv til
    Larsjacob@ymail.com gleder meg til å høre fra deg.
    hilsen lars

    SvarSlett