torsdag 19. august 2010

Da er vi igang

I går var det tid for skole og barnehage igjen.
Først leverte jeg 2.klassingen, og det gikk veldig fint!
Så var det barnehagefrøkna, og ho gråt sine modige tårer. Ho ble veldig godt mottatt av venninna si da - som fulgte henne til vinduet så ho fikk vinka til meg.
Så var det 1.klassingen da. Var med henne hele dagen, selv om vi ble kasta ut i gangen etter 30-40 minutter. Snakka med et par andre mammaer.
Det hele gikk veldig bra!
Helt til ho forsto at jeg ikke skulle være med dem til faren...
Da gråt ho sine modige tårer. Sa jeg skulle møte ho på skolen idag da for å følge henne til klasserommet. Det var ok, men ho ville ikke jeg skulle gå.

Vel hjemme alene fikk jeg trivelig besøk og vi skravla masse. Det må vi gjenta snart :)
Så ble jeg med mamma en tur til det store utland, største landet som finnes... hehe
Fikk nå handla litt småtteri :)

Idag sto jeg opp, hoppa i klærne og gikk på skolen for å møte ungene.
De kommer etter at det har ringt inn (noen bør virkelig lære seg klokka!!)
Og 1.klassingen ville ikke være der alene!
Så da ble det skole på meg idag og...
Jeg fikk med nød og neppe gå da fadderne kom for å leke med 1.klasse.
Da var jeg jo veldig sulten og litt små grinete fordi jeg ikke hadde fått gjort noe av det jeg skulle idag + at jeg må ta imot masse dritt. (Jeg ba jo faren om ikke å fjerne noe fra sekkene, noe han selvfølgelig gjorde, og lager stor ståhei fordi jeg påpeker at ungene bor hos meg og det er hit ting og tang skal!)

Da jeg kommer for å hente skolebarna etter nesten 3 timer blir jeg møtt av 1.klassingen som sier "Jeg har hatt det kjempefint! Imorgen tidlig kan du bare gå for jeg skal møte fadderne mine."
Se det, gikk så fint så... Så lenge det varte
For da vi skal legge oss er ho helt utafor, gråter og gråter og vil ikke på skolen.
Fint lite som hjelper.
2.klassingen sier natta til faren, som sender gutten inn til jentene (enda jeg skrev at de ikke ville si natta)
og storebror holder telefon for søster, og far sier han skal komme å være med henne på skolen imorgen(mens mor koker!)
Hadde han vært en vanlig fyr, så hadde det vært ok, men sånn er det jo ikke.
Så da spørs det da, hvor mye jeg får gjort imorgen også... sukk

Så sjekka jeg jo denne ventelista igjen idag. Det skjedde ingenting igår, så jeg trodde det ikke hadde skjedd noe, men joda... det sto ett 3 tall der...
Oi oi!
Så nærme, men likevel så j**** langt unna...
Vurderer å stå utenfor høgskoeln imorgen å plage dem litt så 3 til trekker seg, for det skal vel litt til at det trekker seg noe særlig flere nå?
Dette må være den eneste plassen en 1.plass er av null verdi...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar