søndag 29. august 2010

SVISJ!!!

Hva var det?
Jo, det var denne uka...
og plutselig er det ny uke igjen...sukk.

Det går bedre på skolen nå da, og det er jo bra!
Litt mer turbulens i barnehagen, for det er jo kjedelig uten storesøster:)
Hadde regna med litt trøbbel i starten, men det går seg til etterhvert.

Jeg hadde barnefri fra mandag til onsdag ettermiddag.
forsåvidt godt med litt fri, men...

Mandag gikk jeg og glana i butikker og prøvde diverse klær, og det var jo ikke akkurat oppmuntrende... Det ble forhåpentligvis litt motivasjon til faktisk å gjøre noe da. (Håper jeg!!)
Har hvertfall bestemt meg for at torsdag som kommer skal jeg dra å svømme, og forhåpentligvis får jeg til det en ettermiddag i uka!
Da gjenstår colaen og godtene...sukk
Men da burde det jo skje noe etterhvert.

Tirsdag ringte jeg politiet og sa "nei" til dommeravhør av ungene i forhold til anmeldelsen.
Latterlig at de spør nå, det burde vært gjort for 1 år siden!
Det var jo allerede for sent i november i fjor...
Dette fører jo mest sannsynlig til at saken blir henlagt. Til tross for at politiet sier det er en svært alvorlig sak!
Det burde vært andre rutiner i forhold til dommeravhør av barn i slike saker!
Barna er - dessverre - viktige vitner i slike saker, og de burde fått hjelp og oppfølging for å komme seg gjennom det.
Dommeravhør burde vært foretatt rutinemessig rett etter ankomst krisesenter (e.l.)
og vært uavhengig av anmeldelse.
Om ikke mor da velger å anmelde, kan staten gjøre det. Og barnevern kan kobles inn.
Dommeravhør kan være starten på en viktig bearbeidingsprosess, og det bør være oppfølging av unger som har opplevd vold i hjemmet.
Så ungene kan få bekrefta at det de har sett har de sett og det de har hørt har de hørt osv!

Onsdag var det møte på familievernkontoret.
Det gikk nå greit, men jeg er igrunn mer spent på neste møte. Så jeg kan høre hva visse andre sier...
Fikk tatt telefonen til namsmannen da. Det blir spennende. Håper den søknaden går bedre enn de andre.

Torsdag var det vasking hos farfar og hårklipp.
Resten av dagen ble mindre hyggelig fordi det begynte å værke i en tann.
Natt til fredag sov jeg dårlig og var oppe 2 ganger og tok smertestillende uten at det hjalp.

Så fredag morgen - bare noen minutter over 08 - ringte jeg tannlegen og fikk en akuttime kl.12. Igrunn 4 lange timer og vente, men fikk levert ungene, handla og spist litt. Da ble det enda værre og det var like før jeg gikk fullstendig bananas her. Jeg ba tannlegen trekke tanna når han sa det var voldsomt mye jobb å fikse den.
Ikke spesielt behagelig, men igrunn godt å bli kvitt den... selv om det fortsatt er vondt.(Jeg rakk jo å få tannbyll også)
Hadde jo planlagt en filmdag med ei venninne, og syns det var kjedelig at den ble så amputert. Men vi fikk nå hvertfall sett Twilight Eclipse, så tar vi oss en ny filmdag vi :)

Ingen forandring på denne ventelista heller, så da er det løpet kjørt....
Søren og. Så bortkasta år...sukk

Sondre kom på fredag, og på lørdag feira vi hans 11 år med kino "Toy Story 3".
Så hjemmelaget pizza med mimmi og beste og sjokoladekake til dessert.
Det var koselig da:)

Idag, søndag, skulle Haakon egentlig i bursdag, men han ombestemte seg... festlig...
Anine og Thea ble med mimmi en tur til oldemor før vi alle dro en tur til tante Marianne. Der ble det mer kake da. (restene fra igår)
Så kjørte vi Sondre hjem.
Avslutta dagen med en dusj også tror jeg vi skal se "Dumbo" nå kl.19
Etter den er det natta for ungene, så da kan mamma danse på bordet... hehe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar